ريهام سعيد عن أحمد سعد وسمية الخشاب: جواز يقصر العمر

التحرير الإخبـاري 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

تحرير:التحرير ٣١ مارس ٢٠١٩ - ١١:٥٠ م

ريهام سعيد

ريهام سعيد

أعربت الإعلامية ريهام سعيد، عن رفضها للعبارة المتداولة شعبيًا بكثرة حول زواج الفتيات "تتجوز وتتستت"، قائلةً خلال برنامجها "صبايا" عبر فضائية "الحياة"، مساء الأحد: "مش معنى إن البنت اتجوزت تبقى مبسوطة، ومش معنى إنها اتجوزت يبقى عندها ضهر أو هي كده في أمان، بالعكس في جوازات بتقصر العمر، وفي رجالة بترجع لورا مش بتطلع لقدام خالص، وفي جوازات بتعطل، سمية الخشاب قالت إن أحمد سعد عطلها، بدل ما الزوج يديكي زقة لقدّام يفضل ينكد عليكي ويتغاظ منك ويأخرك، وتلاقي نفسك مش عارفة تعملي أي حاجة في حياتك وتعجزي بسرعة".

أضافت ريهام سعيد، قائلةً: "دايمًا فيه ناس بتسأل إزاي نيللي لسه صغيرة، وكذلك لبلبة.. عشان ماتجوزوش، الجواز بيعجز وبيبقى نوع من الهم، يا ريت نغير تقليد إن الجواز مش أحلى حاجة، وإن الطلاق هو الخراب، بالعكس ممكن يكون بداية جديدة لحاجة أحسن وأفضل، الفنانة أصالة مثلًا اطلقت من أبو أولادها، وبعدين اتجوزت من

أضافت ريهام سعيد، قائلةً: "دايمًا فيه ناس بتسأل إزاي نيللي لسه صغيرة، وكذلك لبلبة.. عشان ماتجوزوش، الجواز بيعجز وبيبقى نوع من الهم، يا ريت نغير تقليد إن الجواز مش أحلى حاجة، وإن الطلاق هو الخراب، بالعكس ممكن يكون بداية جديدة لحاجة أحسن وأفضل، الفنانة أصالة مثلًا اطلقت من أبو أولادها، وبعدين اتجوزت من المخرج طارق العريان، وبقالهم 13 سنة مع بعض وعايشين سعداء وأنجبوا ولدين".

يذكر أن أحمد سعد أعلن، قبل يومين، انفصاله عن سمية الخشاب، إذ كتب عبر صفحته الرسمية على موقع "فيسبوك": "أنا قررت الانفصال عن الفنانة سمية الخشاب، أتمنى لها السعادة والتوفيق، وأتمنى ربنا يقدرني على الحب والعطاء لأغلى حاجة عندي، أولادي".

اقرأ أيضًا| بعد تطليقه سمية الخشاب.. أحمد سعد مع الراقصة جوهرة

هذا المقال "ريهام سعيد عن أحمد سعد وسمية الخشاب: جواز يقصر العمر" مقتبس من موقع (التحرير الإخبـاري) ,ولا يعبر عن سياسة الموقع أو وجهة نظرة بأي شكل ,وأنما تقع المسئولية الخبر أو صحتة على مصدر الخبر الأصلى وهو التحرير الإخبـاري.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق